Text: Rodica Ciorănică
20 de ani în 20 minute.
O istorie de succes
Întâlnirea cu Valérie, CEO și fondator Teoxane, unul dintre cele mai puternice branduri din industria frumuseții, a fost revelatoare. A avut loc la începutul verii, la Istanbul, unde Valérie a invitat peste 500 de profesioniști din Europa de Est la Expert 4U: INJECTION SHOW, congresul Academiei Teoxane.
A fost destul de gentilă să-mi acorde 20 de minute din timpul ei pentru o conversație în care m-a ajutat să-i înțeleg feminitatea și modul în care a reușit să schimbe pentru totdeauna industria cosmeticelor prin viziunea unică și inovatoare asupra frumuseții.
Valérie, prima zi și cea de azi, după un drum de 20 de ani. Cum le-ați descrie?
În douăzeci de ani, am realizat multe. Inițial, Teoxane își lua zborul de la o tablă goală, într-adevăr, și cu o singură persoană – eu. Au fost multe de făcut, multă muncă într-un timp scurt. A trebuit să facem cercetări fără nicio cifră de afaceri, ceea ce m-a stresat enorm. Pe atunci aveam deja propria mea companie, creată cu zece ani mai devreme. La vârsta de 36 de ani, aveam, așadar, deja zece ani de experiență ca CEO.
Urma să creez un produs pentru care a trebuit să angajez un număr mare de oameni care să-l fabrice și să finanțeze totul. Din fericire, aveam deja o mulțime de clienți în acest domeniu și, deși procesul a fost dificil, asta a ușurat lucrurile.
În zilele noastre, ar fi imposibil să construiești o afacere ca aceasta de la zero. Reglementările sunt atât de complexe! Este nevoie de 6-7 ani ca să dezvolți un produs și de 5-10 milioane de euro de capital pentru a începe activitatea. Astăzi suntem ca și companiile farmaceutice. Piața este mult mai mare decât acum 20 de ani.
Ce te-a inspirat să faci această trecere de la arsurile de piele la estetică?
În domeniul arsurilor pielii, ca și în cel al esteticii, avem un singur obiectiv: să ajutăm clientul să fie mai frumos. Este aceeași filozofie.
Femeile de astăzi au nevoie doar de cele mai potrivite produse. Dacă acestea nu sunt suficient de naturale, pot apărea edeme. În plus, buzele sunt o zonă foarte delicată. Nimeni nu vrea să fie evident faptul că a injectat acid hialuronic, de aceea produsele trebuie să fie naturale. Aceste produse sunt modul meu de a ajuta alte femei, pentru că nu sunt doar un fondator, sunt și femeie. Știu ce avem, trebuie să arătăm și să ne simțim cât mai bine. Nimeni nu trebuie să știe că ai făcut o injecție, fața ta trebuie doar să fie frumoasă. Teoxane este una dintre companiile lider în producție de acid hialuronic.
Cât de departe ai evoluat astăzi? Ce riscuri a trebuit să-ți asumi?
Avem aproximativ 600 de angajați și suntem prezenți în 94 de țări. Riscuri au fost multe. Unul dintre ele ar fi fost să nu găsim formula potrivită sau să existe efecte secundare. Există și riscul ca produsul să nu rămână pe piață, să nu fie suficienți bani pentru a finanța toate necesitățile sau ca timpul de dezvoltare să fie întârziat. Trebuie să spun că am fost foarte stresată. Cu toate acestea, am fost foarte concentrată. Munca m-a ajutat să fac față acestui stres. Am lucrat 7 zile pe săptămână.
Cum reușiți să păstrați poziția de lider pe piață de atâția ani?
Inovăm constant, dezvoltăm constant formule. Am inventat o nouă tehnică de injectare. Avem zone fixe în față, pentru că osul nu se mișcă. Prin urmare, trebuie injectate produse puternice cu mai multă superficialitate, astfel încât să nu existe denivelări și acel zâmbet înghețat. În această tehnică, produsul trebuie să fie mai dinamic.
Care este produsul de la Teoxane la care nu ai renunţa niciodată?
Îmi plac toate! Am nevoie de toate! În mod special îmi place „Kiss” – este excelent, nedetectabil. Îmi mai plac „Ultra deep”, „Rha 4”, „Rha 1”, perfecte pentru ridurile mici. Îmi place și „Redensity 2”, excelent pentru atrofie și „Redencity 1”, pentru calitatea pielii. În cele din urmă, avem nevoie de toate pentru un aspect general bun.
Ce mi-ai recomanda mie personal?
Arăți bine! Aş recomanda poate un pic de Redencity 1, pentru zâmbetul tău, și puține vitamine pentru pielea ta.
Mulțumesc! Produsele tale sunt doar pentru femei?
Avem tehnici de injectare și pentru bărbați. Ele sunt diferite de cele pentru femei. Ele permit accentuarea trăsăturilor unghiulare și masculine. Desigur, injecțiile sunt recomandate actorilor și actrițelor. Aspectul lor este o parte importantă a muncii lor.
Care crezi că este viitorul industriei?
În viitor, numărul de persoane care se injectează va crește. Va deveni ceva normal. Va fi ca machiajul sau vizitele la coafor. Acesta este motivul pentru care trebuie acordată o atenție deosebită siguranței produsului. Am observat cum mărcile s-au înmulțit în ultimii 30 de ani. Și tehnicile s-au îmbunătățit. Este uimitor.
Cum rămâneți atât de relevanți pe piață? Care sunt azi cele mai eficiente instrumente de promovare?
Cel mai bun instrument de promovare a produselor noastre este comunicarea cu pacienții. Acest lucru este pentru a-i asigura cu privire la faptul că produsele le vor spori frumusețea.
Când luați o decizie, vă ghidați folosindu-vă intuiția? Sau formula chimică este singura care contează?
A face lucruri, mă face fericită. Și pentru aceasta muncesc. Acolo creația este o sursă de împlinire pentru mine. În acest sector, deoarece piața este în continuă schimbare, trebuie să o faci – reinventează și creează ceva nou în cele din urmă. Prin urmare, creația este întotdeauna parte a muncii.
Ce sfaturi ai pentru femeile din Moldova?
Să fie mândre de ele înșiși, să nu încerce niciodată să arate ca alte femei. Dacă toată lumea și-ar dori să se asemene cu o femeie de pe rețelele de socializare, toată lumea va fi nefericită. Așa că fii mândră de tine așa cum ești și îmbunătățește ceea ce poți. Este cel mai bun lucru pe care femeia îl poate face pentru ea însăși.
Frumusețea este foarte personală, atunci când te simți frumos în pielea ta e minunat! Dar dacă o femeie arată frumos, însă nu se simte așa, nu va inspira încredere și aceeași energie niciodată.