Live your brand
S-au dus vremurile în care brandurile se refereau doar la produse sau servicii! Într-o zonă geografică unde am fost „uniformizați” forțat de sistemul comunist, astăzi, profesioniștii îndrăznesc să-și exprime în mod autentic unicitatea – investind în propriile branduri.
Fie că vor să fie recunoscuți în cadrul industriei din care fac parte, fie că sunt în plină tranziție în carieră, aspiră la roluri profesionale noi, ori acceptă curajos provocarea antreprenoriatului – investiția pe care profesioniștii aleg să o facă în personal branding este una cu efecte pe termen lung.
Ce înseamnă personal branding, cui se aplică, ce implică ca proces și cum îți construiești de fapt un brand personal? Acestea sunt câteva din zonele pe care le detaliez în cursurile mele și în consultanța ce o fac tet-a-tet cu oamenii care doresc ca NUMELE să VORBEASCĂ despre ei.
Dacă ar fi să spun, de o manieră simplă şi accesibilă tuturor, ce este brandingul personal, aş spune aşa: Ești un brand atunci când cineva care nu a fost clientul tău, te recomandă altora. E o părere deja formată a oamenilor despre tine. Şi acum sunt sigură că o să fiți de acord cu mine, fiecare din noi, conștient sau nu, are o etichetă. Tot mai multă lume investeşte conștient în brandingul personal, pentru că deja știe ce beneficii va avea din asta, dar oricum, în mare parte lucrurile se întâmplă încă la nivel subconștient.
Deci, despre orice om pe care îl cunoaștem sau cu care am avut cel puțin o interacțiune, deja putem spune ceva, macar un cuvânt... Probabil, ați auzit de mai multe ori când cineva are o opinie bine formată despre tine, iar după ce te cunoaște mai bine, spune: „Prima impresie a fost tare aiurea, părea-i așa sau așa…”. Și aici, tare-mi place să utilizez aceasta veche frază: „Ai grijă,nu vei avea o a II-a șansă să creezi prima impresie!”
Cineva ar putea spune… ei și mare treabă, înseamnă că nu-mi trebuie, însă, poate că această persoană nu a fost deloc întâmplătoare în viaţa ta. Poate că a fost un trimis de Univers, Dumnezeu, Alah sau în ce credem noi acolo, ca să ne rezolve anumite probleme sau poate să ne ajute să trecem la o altă etapă?! Acum, trăim timpurile când nu putem deosebi publicitatea contextuală, de semnele din Univers…
Brandingul Personal se trăiește și aici e vorba de atitudine!
Atitudine în tot ce faci, spui, cum acționezi și ar fi bine ca ceea ce faci și zici să coincidă.
Și da…să nu eviți să arăți oamenilor cu ce poți fi util tu sau produsele tale, pentru că majoritatea dintre noi se trezesc și adorm cu Instagram sau Facebook. E bine sau rău? Este realitatea! Și dacă nu suntem acolo, înseamnă că nu existăm.
Ai întâlnit prieteni/cunoscuți care au aflat despre afacerea lor de pe rețelele de socializare? Cu siguranță, de multe ori, pentru că noi, moldovenii, suntem foarte modești și uneori prea rușinoși să ne lăudăm cu reușitele noastre.
Dacă ai un produs sau un serviciu bun (BUN - înseamnă atunci când poți vinde părinților sau copiilor tăi), e păcat să nu beneficieze întreaga țară sau lume de el.
Important să o faceți cu atitudine,asta face diferența!