Ediția SS 24, intitulată ,,Whispers of the Deep’’ aduce un nouă versiune a modei contemporane, consumate, de curând și în cercurile restrânse ale fashion-iștilor avizi din Republica Moldova, – printr-o îmbrățișare reușită a artei, generate de era digitalizării. Experiența celor două zile poate vorbi de la sine (la propriu) – show-ul a încorporat realitatea virtuală la fundamentul său până în esență, introducerile colecțiilor fiind generate în totalitate de vocea înregistrată a inteligenței artificiale, înlocuind orice prezență a factorului uman, cu excepția, bineînțeles – a modelelor. Moda s-a transformat, în mai puțin de câteva momente, într-o prestație live de artă digitală, a cărei evoluțiea fost amplificată de întunericul din jur, de podeaua reactivă – alterată la semnalurile mișcării umane și coloana sonoră ritmică – capabile de a te ține captiv într-un univers profund imersiv, proiectat sub direcțiacreativă a artistului digital francez, MAOTIK. Un spectacol senzorial de succes, asupra căruia s-a nutrit mult timp și s-au depus multe resurse, pentru a ridica mult așteptatele aplauze. S-a aplaudat după fiecare scenă, nu după fiecare act, după cum se obișnuiește în teatru sau în operă. Brandurile ce și-au expus colecțiile în prima zi a acestui sezon au urmat gruparea după următorul itinerariu: în primul act – Ok Kino și Sekana, al doilea – Nicole Storm / Barbara Collection, al treilea – Georgette / Ionel și culminând în încheierea serii – brandul românesc Bahrim și selecția de branduri străine, cuplate sub direcția Dofamin Concept Space. În cea de a doua zi, au evoluat sub aceeași formulă – Valentina Vidrașcu/March again, Andra Handaric/Tricon, Șotropa/Eho, L. Storojuc/ Mallena și Jullia Allert.
Ok Kino – Minimalism all the way
Un start mai mult decât promițător s-a profilat la orizont cu Ok Kino, în care modernismul croielii și rafinamentul în styling au pășit, mână în mână, pe podiumul Mediacor. Ok Kino – un brand cu descrierea de ,,Contemporary womenswear born în Moldova”, dar noi putem merge puțin mai departe, adăugând, pe lângă, contemporan – fresh, delicios și revoluționar. Revoluționar pentru un mediu post-mioritic, crezut parcă înghițit la un moment dat tentaculele modei searbăde și neschimbătoare. Proiecția unui cerc de dimensiuni considerabile cu iluminare rece, ușor difuză – situat în mijlocul podiumului și creat ca punct de demarcație a modelelor, aflate în lumina reflectoarelor, și a invitaților, rămași în întuneric după principiul unei vignette – a fost preludiul instinctual a ceva mai diferit și mai înalt calibrat, ca de obicei. Colecția a afișat rochii, sacouri, trench-uri, fuste, topuri și costume într-o paletă de culori minimaliste, dar în structuri ușor avangardiste. În materie de texturi s-au folosit materiale ușoare, predominant bumbacul, în combinație cu pantofi Mary Jane și flats - viziune ilustratorie, încă o dată a acuității designerilor autohtoni asupra tendințelor generale în materie de stil. Cu un accent pe diversitate și neconvențional în materie de design, brandul redescoperă principiile obișnuite de a purta o rochie sau un sacou prin detalii adiționale inserate în a sugera originalitatea unei viziuni, care a stat inițial la bază. O deschidere intrigantă, cu real potențial cinematic, mai mult decât OK Kino – Super Kino, aș spune.
Sekana – Despre gingășie sau Pink Paradise
Brandul Sekana ne-a cufundat într-o metamorfoză de roz și haine diafane, în spirit de vară distopică – creat prin intermediul podiumului vibrant de explozii imersive de culoare, declanșate prin pașii modelelor. Inventivitatea designului a fost nelipsită și aici, cu o finețe aparte acordată detaliilor. Funda a fost un laitmotiv central al serii, interpretată ingenios prin prisma unei genți, într-o formulă supradimensionată – suprapusă pe fața unui costum, cu capetele atârnând până în pământ sau integrată sub formă de print sau decorațiune pe suprafața laterală a rochiilor. Concentrată pe 3 culori, alb, negru și roz, colecția a emanat simplitate – elegantă și nesolicitantă a nimic mai mult –, potrivită celor care rezonează cu estetica romantică a brandului sau își doresc pur și simplu să abunde în feminitate în această vară.
Sekana este un brand de îmbrăcăminte pentru femei, fondat în 2013 de Natalia Melnic, cu sloganul – ,,Facem totul din dragoste’’.
Trecem la al doilea act, se anunță o pauză de jumătate de oră, în care puteți păși pe defileu și simți valurile oceanului.
Nicole Storm – O furtună elegantă de roșu
Mergem mai departe într-o altă dimensiune cromatică, dictată, de astă dată, de un roșu cald – exotic chiar. Sub acest iluminat roșiatic, pe podium s-au perindat schițe de design vestimentar aduse la viață pentru a redefini ce înseamnă eleganța. Compusă în mare parte din rochii, acestea au luat diverse forme – cu volane, din materiale subțiri și cu culori primăvăratice, de tip corset, imitând sutienul de scoici de tip sirenă, din catifea și încrustate cu pietre, din satin sau potențial conservatiste – albe cu buline negre. Accentul colecției l-au întocmit rochiile din tulle albastru și bej – croit într-un singur strat, în așa fel încât să nu rateze o aderare colectivă la trendul curent de ,,nakedness”, dublate dedesubt de body-uri și rochii mini în culori neutre. Nu putem trece cu vederea nici lookurile total-red, care au impresionat printr-o congruență feerică cu suprafața scenei –, creând iluzia unui spațiu eteric și atemporal de nuanță roșu-portocalie, aidoma unui apus apoteotic. Nici estetica recent promovată de dresuri cu chilot deasupra, interpretată după outfit-urile vedetelor – inspirate din colecțiile Prada, nu a trecut neobservată pe sub radarul îndrăznelii. Brandul Nicole Storm a prezentat în această ediție colecția intitulată ,,Puncte de vedere’’, descriindu-și fiecare articol ,,drept un elogiu adus formelor feminine, îmbinând eleganța clasică cu note delicate de senzualitate’’.
Barbara collection – Un stil care se simte la fel de bine precum arată
Încă un brand care a ținut să fie adept trendului de nuditate aparentă și senzualitate, Barbara Collection – a prezentat o viziune care a înglobat o varietate de texturi, croieli și culori, însă rămasă singulară și nerepetată prin prisma stilului specific hedonistic. În debut și-au făcut apariția o serie de ținute în tonuri de khaki, dintre care o rochie cu bretele ultra-subțiri, spatele gol și buzunare artificiale, a atras, cu particularitate, atenția. Urmată de printuri florale, rochii decupate în ideea de materiale brodate, volane aerisite, manipulări din plexiglass, împletituri de costume aidoma tehnicii de plasă, accesorii creative în formă de peștișori, integrate în designul articolelor – toate constituind detalii incitante, nu mai puțin demne de remarcat în ansamblul colecției. Look-ul ce, indubitabil, a întors priviri, a fost creația din paiete transparente, purtată de un model de culoare. Poezia din interiorul Barbara collection – ,,un brand conceput de femei si pentru femei, în spatele căruia se găsește o poveste de perfecționism și pasiune. Un stil care se simte la fel de bine precum arată’’. O muzică vibrantă care acaparează ireversibil creierul, alături de de un joc de rozuri și verde neon, provocate în vidul negru – pentru moment, ne deconectăm.
Ionel – Același Ionel, dar mai matur
Brandul Ionel a șocat și a încântat și în acest sezon. Se știe din ediția anterioară că asupra casei Ionel, specializată în costume clasice, de tip office – s-a produs un rebranding major –, coordonat de necesitatea adaptării la contemporan însă nerenunțând, totodată, la origini. Întreagă colecție a fost infuzată cu o seriozitate atractivă. Un personaj – tip avatar, tuns la zero, îmbrăcat într-un costum negru, asimetric, îmbinat cu o helancă dedesubt și pantaloni nu foarte largi tăiați deasupra gleznelor, iese din culise – pe podium, o deschidere mesmerizantă a celui de al treilea act. După el, urmează alții, purtând aceeași mască teatrală de seriozitate ademenitoare, caracteristică în ultimul deceniu show-urilor de modă înaltă. Deși, am atestat o selecție predominant masculină, Ionel a suplinit și latura fashionului pentru femei, neschimbând însă foarte mult proporțiile și stilizarea – obținând în final o colecție universală, dar nu generalistă, omogenă, dar nu uniformă, fără de gen. Sacourile oversized, accesorizarea cu coliere masive hand-made, pantofi sport cu șireturile desfăcute – au constituit, incontestabil, puncte de reper în aprecierea brandului proaspăt actualizat, care se mândrește cu 75 de ani de excelență în croitorie. Arta croitoriei a fost sesizată într-o cromatică timeless, ușor pastelată – de gri, bej, verde, albastru, alb și desigur – negru. O abordare la fel minimalistă, însă complet neforțată, sinonimă mai degrabă unui stil casual ascultător tendințelor, decât a unui clasicism concret și elevat. Ionel se identifică ca un ,,trendsetter, în care calitatea nu iese din vogă, iar moda nu cunoaște vârstă’’.
Georgette – Modern lollitas ori zânele primăverii
O poveste de petale artificiale au umplut podiumul în cadrul colecției Georgette în timp ce modelele continuau să defileze, din debutul show-ului până la sfârșit. O bucată desprinsă din basm, cu efecte speciale, proiectate pe fundalul unui spectacol digital de modă contemporană – în care fragilitatea și feminitatea au fost exploatate la cote maxime. Nota de modernitate a fost inspirată de panglicile și dungile galbene/oranj, contrastante cu materialul alb al rochiilor, aplicate într-un mod intuitiv și evident –, profund primăvăratic. Motivul fundei a fost înregistrat și aici, însă în versiunea mai cantitativă și miniaturală, uzată ca obiect de înfrumusețare a obiectelor vestimentare. Un cumul de buline, franjuri, gulere fetițistice de influență școlărească, mănuși din dantelă albă, genți hand-made, subdimensionate și culori deschise – toate pentru a sublinia în esență estetica casei. Georgette – brandul autohton care respectă o ,,combinație dintre eleganță și inovație’’. Încă o scurtă întrerupere pentru a vă lăsa pătrunși de fiorii imersivitatii – și revenim, cu ultimul act.
Bahrim – Eclectism artizanal
Bahrim a reprezentat surpriza serii, nu doar prin statutul de oaspete venit din România , ci și prin intermediul unei viziuni distincte furnizate. Filosofia designerului se învârte în jurul credinței că adevaratul stil rezidă în simplitate. Nu ne putem opune aserțiunii, însă colecția nu a fost una eminamente simplă – o tehnică de motive tradiționale, reprezentată predominant de un imprimeu alb-verde – a dezvăluit accentul incipient al colecției. Cu titlul de Equilibrium, colecția a ținut să valorifice comuniunea om-natură, căutând acel balans organic dintre toate creaturile naturii, neexcluzând omul – recurgând la folosirea de materiale naturale și motive care să sugereze o apartenență reanimată la origini. Mesajul brandului provine din pasiunea rezultată între artele decorative și designul textil, reliefată prin stratificare de texturi, printuri, precum și o atenție sporită la structuri și detalii. Un entuziasm rezervat a fost emis datorită manierei deconstructiviste a designului – mâneci ce depășesc lungimea convențional admisă, margini descusute, materiale transparente, viziuni nu tocmai expectative de layering și imaginea aerisită, relaxată a întregului.
Ramona Bahrim este fondatoarea brandului ce onorează metodele artizanale moștenite de-a lungul generațiilor, cu accent pe liniile de tipar minimaliste, execuție manuală a materialelor și utilizare eclectică a acestora.
Dofamin Concept Space - Doza de dopamină înainte de somn
Primul concept store din Republica Moldova ne-a bucurat, în ultimă instanță, cu o selecție apetisantă de branduri din Georgia și Ucraina: GUDU, Aleksandre Akhalkatsishvili, Bevza, J’Amemme.
Băiatul cu bustul gol și un mănunchi de spice de grâu în brațe, completat cu o pereche de pantaloni negri wide-leg, despicați în lateral pentru a face vizibilă o fustă albă, mini, alături de o pălărie neagră în stil boho, ivit, în deschidere, pe podium – a fost, fără de discuții – cireașa de pe tort. Colegul său, cu șapcă albă și un fir de spic în gură, ținut proporțional pe orizontală, a continuat demn povestea de fuziune a elementelor bucolice cu contemporanul. Elementul spicului a fost întâlnit și sub forma unu lănțișor auriu încolăcit în jurul gâtului, sub formă de cercei, brățară sau colier, atașate celorlalte ținute din colecția ucraineană Bevza. Rochiile și top-urile marca J’Amemme au produs furori, de un grad nu mai puțin redus, prezentând o interpretație hiperbolizată, demi-Couture din organza a unui camelii, menită să acopere toată partea de sus a corpului – elementul floral semnătură al brandului, și continuând în partea de jos, într-o fluiditate de vis, cu o fusta albastră din satin, până în pământ – sau terminându-se în varianta mini, până la genunchi. Celelalte două rochii de impact, în nuanțele de liliachiu și piersic, executate din satin maxis în tehnica de pliseu și cuplate cu centuri la talie – au produs o satisfacție vizuală, memorabilă la nivel neuronal. Cromatică de negru instaurată prin design-urile brandului ucrainean GUDU, a emis cel mai acut sens al actualității până la acest moment, mizând pe ideea de inimitabilitate, versatilitate și modern. Detaliile metalice din păr, pantofii de inspirație puternică Balenciaga, accesorizarea ultra modernă, costumele cu decupaje excitante ale brandului georgian Aleksandre Akhalkatsishvili, construite în maniera contemporană Mugler – au marcat subtilități obsedante cu o încărcătură intelectuală aparte, greu de surmontat pentru brandurile ce vor urma.
Dofamin concept Space – cel ce ,,celebrează vizionarismul în fashion și lifestyle, capabil de a satisface toate cele șapte simțuri ale percepției umane” – cuvinte, cu care nu putem decât să fim de acord.
Tragem cortina în cea dintâi zi a Moldovan Brands Runway, ediția numărul 3, versiunea virtuală sau mai bine zis ireală – dacă stăm să reamintim magnitudinea celor experimentate.
Trecem la cea de a doua zi, în care nivelul de spectaculozitate a duetului dintre tehnologie și artă, precum și creativitatea designerilor, nu s-a lăsat mai prejos.
Valentina Vidrașcu – Țărăncuță, but it make it fashionable
Podiumului zilei a doua a fost inaugurat, în premieră, de arta tradiționalului moldovenesc, cu motive recognoscibile și puternic infiltrate în inima neamului, însă reînviate, desigur, la standardele actualității. Coronițele din lăcrimioare artificiale au marcat accesoriul-cheie în definirea unei colecții care onorează apartenența la origini, meșteșugul autohton, lucrul individual și precauția detaliilor. Modelul de ie tradițională a fost un laitmotiv nelipsit, însă nu după cum am fost obișnuiți să o vedem. Brâul clasic a fost substituit în favoarea unor cordoane tip funie împletită, elastic sau înfășurări în jurul taliei din organza – efecte ce augmentează un contemporan contagios. O concentrare preponderent unitară pe trei culori, alb, roșu și negru, a putut fi sesizată, accentuând ideea unui folclor readaptat, prin refuzul de a oferi acea ie, brodată în formula sa originală, multicoloră, pe țesături rigide, de tip bumbac. Combinate cu pantaloni și fuste dramatice, până în pământ, din materiale subțiri, acestea au în servit în a creiona per general o siluetă curgătoare și feminină, atât de cunoscută și apropiată brandului.
Valentina Vidrașcu este fondatoarea unei povești și unui atelier, care continuă să valorifice portul popular românesc, reinterpretând capodoperele costumului național printr-o ,,o declarație de iubire față de tot ce este românesc’’.
March again – Modă cu puțin piper deasupra
Ochelarii de tip ski sau high-tech, aflați în contrast direct cu compoziția monocromă a ținutelor, au constituit fără îndoială, punctul de maximă atenție al colecției March again. Evocând o predilecție subtilă pentru o abordare SF, prezentarea ar putea să atingă și coardele sensibile ale unui mesaj teatral mai profund – ochelarii preponderent negri, ce fac imposibil de a întrezări ochii celui care îi poartă, analogică tendinței umane curente de a ignora ce se întâmplă în jur; sau poate doar un reper care să ilustreze aderența la universul digital. Am putea spune ca accesoriul de ochi a fost singurul element capabil de a scoate ținutele din anonimat, însă cămășile tip șorțuleț de copii readaptat, fustele și rochiile despicate în franjuri mari, motivul geometric înserat pe majoritatea bluzelor, transparența materialelor – ar sugera puternic o nedreptate.
March Again se inspiră din filosofia slow-fashion, ,,creând articole esențiale care dau viață unui nou lux”.
Andra Handaric – Abstinența de la trenduri
O manieră deconstructivistă, pregnant inspirată din stilul designerilor japonezi – simplu în aparență, dar complicat în execuție, Andra Handaric, a animat ceva nemaiîntâlnit în cadrul MBR. Izolând o pasiune pentru precizia croielii, paleta monocromă și geometrizarea siluetei, aceasta surprinde o viziune austeră, sterilă, de vestimentație monahală, dar curată și incitantă în același timp. Un divertisment aparte este datorat pălăriilor de formă neordinară, plasate pe capul modelelor drept reper al întregii colecții, dintr-un dublu raționament artistic și estetic. Rochiile, paltoanele, fustele nu mai trezesc în minte imaginea mediocră a celora cu care ne-am obișnuit, odată vizualizate în habitatul lor nestandardizat, favorabil reinventării.
Andra Handaric Studio este brandul românesc fondat în 2015, cu deviza ,,Black Clothes White Soul”, în jurul căruia își dezvăluie esteticul bazat pe texturi organice și procese experimentale. Canalizând dialogul dintre mister și purtător, în care ,,articole devin propriul sanctuar”, acesta facilitează ,,o dihotomie dintre refugiu și revelație spirituală’’.
Tricon – Haine pentru toți
Un stil matur foarte bine calibrat este prezentat de Tricon, infuzat cu o decență care nu pretinde principii artistice intangibile, ci își menține focusul pe premisa de utilitate atractivă și simplitate. O notă de senzualitate inerentă a putut fi detectată, în aceeași măsură, prin intermediul decolteurilor, topurilor și sorților ultra scurți, asociate unei expuneri apreciate, de piele. Colierele și cerceii din perle, alături de traistele moderne personalizate, și-au jucat deopotrivă rolul în vederea panoramică a lookurilor.
Tricon provine din sintagma tricotaje și confecții, optând pentru ,,prioritizarea calității, confortului, și a satisfacției consumatorului în fiecare articol”.
Șotropa – Dragoste pentru sacouri
Încorporând predominant drapaje la nivelul abdomenului, pornind de la tehnica modelării sacourilor, colecția a propus o creativitate captivantă în termeni de construcție și prelucrare a designului. Sacoul interpretat universal, funcționând ca o singură piesă ce deviază de la scopul său incipient de articol purtat deasupra a ceva – devine concomitent cămașă, vestă, corset, salopetă sau rochie. Culorile de care s-a făcut uz: bej, negru, albastru au reliefat un apel direct la minimalism, cu costumele albe în dungi subțiri de culoare gri, producând un impact sesizabil. Accentele de roșu sub formă de batistă de buzunar la sacou sau geantă din material textil, au subliniat trucuri stilistice indispensabile. Ochelari negri, eșarfe subțiri tip cravată în jurul gâtului și pantofi negri cu platformă joasă – au emis o invitație directă către contemporaneitatea pieselor purtate acum în masă.
Brandul Șotropa prezintă un ,,amestec de tendință și tradiție”, anunțându-și angajamentul de a celebra feminitatea.
Eho – Prea extravagant nu există
O dragoste pentru imprimeuri și excentricitate a fost declarată de către brandul EHO, creat de Evghenii Hodorojcov, specializat în rochii de mireasă, demi-Couture și Prêt-a-porter. Deși, evident destinat pentru femei, cu un casting exclusiv feminin, doi reprezentați de sex masculin au încheiat prezentarea, un personaj tip avatar, îmbrăcat în negru, cu o construcție de flori albe în jurul gâtului și cel de al doilea – designerul în sine, îmbrăcat într-un hanorac argintiu din paiete, cu glugă trasă – evident de creație proprie. Colecția a fost alcătuită în materie de rochii – metalizate, din paiete strălucitoare – verzi, roșii și albastre, cu decolteu alungit, roșii – mulate pe corp, cu un imprimeu negru specific, inserat asupra aceleiași selecții cromatice. Per general, o serie de ținute care inspiră în a îndrăzni, scoțând din dulap piesele păstrate pentru ocazii speciale, rămase adesea nepurtate.
EHO regăsește în nucleul său ,,dorința de a vorbi tare în tăcere”, stârnind reacții în mod neintruziv. Creațiile afișează mai mult decât niște articole de îmbrăcăminte – sunt ,,narațiuni tăcute țesute cu fiecare fir, oferind o stare meditativă goanei moderne”.
L. Storojuc – Rafinament sălbatic
Nu am recepționat surse care să ateste concret inspirația din spatele colecției, așa că rămâne a propune propriul scenariu – cultura pădurilor amazoniene, reimaginată în Codrii Moldovei. Bineînțeles, că am putea săpa mai adânc, extrăgând numeroase potențiale referințe străine, precum Schiaparelli – prin prisma laitmotivului de accesorii aurii și a viziunii ușor suprarealiste, aferente segmentelor din natură; sau împrumutând coduri din arhivele designerului francez Yves Saint Laurent, ce a suprins, repetat, în colecții, originile sale marocheze prin elemente distinctive precum turbanul și cerceii masivi, multicolori. Totuși, colecția Lidiei Storojuc a aureolat un minimalism – concentrat pe alb, negru, oranj și roșu, amplificat de elemente creative neașteptate, precum verdețuri duse într-o poșetă de tip săculeț, brățări și cercei supradimensionați din metal deformat, șiraguri de mărgele cu aspect lemnos și machiaj de inspirație tribală, manifestat printr-o linie neagră subțire, trasată de-a lungul pieptului până în dreptul buzelor. Frunzele vii ale unei plante decorative, târâte pe jos în urma modelelor, alături de ambianța sonoră, redată de ciripitul păsărilor tropicale – au adus nota necesară de sălbăticie în ansamblul costumelor perfect executate.
Lansat în 2014, brandul L. Storojuc vine cu o promisiune: ,,de a demonstra adaptabilitatea continuă, introducând noi linii ca răspuns la feedback-ul clienților și la tendințele schimbătoare ale modei”.
Mallena – Pe dunele deșertului
Mallena prezintă un boho chic ținut în tiparele stilului clasic, propunând publicului ținute realizate din materiale fluide, cu împletituri complicate și în culori nisipii. Modelul acoperit din cap pană în picioare într-un voal bej, prins într-o parte, ușor transparent în zona feței și venit în set cu o piesă de broderie așezată în vârful capului, a elaborat de departe, lookul central al colecției. Demn de remarcat este și accesoriul din metal, extins din spatele urechii până la nas, suplinind o notă delicată de mister și efect.
Întruchipând o eleganță casual, brandul Mallena candidează în industria modei autohtone de 11 ani, ,,amprenta sa fizică și digitală constituindu-se în jurul comodității și accesibilității”.
Jullia Alert – Alertă: Final de senzație
Julia Allert a știut cum să pună capăt serii, în stil înalt, servind mai mult decât o prezentare de modă, ci un întreg act performativ. Mersul dramatic al modelelor, a fost coordonat secvențial pe beaturile coloanei sonore și intensificat de reactivitatea imersivă a podiumului, vădit inspirat din show-urile recente Maison Margiela. Îngemănat mișcărilor fluide ale băiatului, amplasat în centrul scenei – show-ul s-a întipărit pe temen lung în memoria serii și în standardele întregii ediții. Creativitatea a fost și ea una care a spart barometrul, reliefând o muncă senzațională de detalii – de la alegerea diversificată a pantofilor, coloritul dresurilor, inserțiilor florale de pe rochii la varietatea materialelor, imprimeurilor și accesoriilor. Spectacolul a livrat emoție, dramă și inspirație, emanând un concept care transcende granițele vestimentației.
Brandul Julia Alert semnifică ,,încrederea calmă, accentuează punctele forte și elimină defectele pentru a exprima eleganța și forța personalității”.
Cea de a treia ediție a Moldovan Brands Runway a ilustrat o evoluție vizibilă în spectrul modei, favorizată de impactul artei digitale, cu eforturi admirabile ale brandurilor de a se ridica standardelor contemporane.
Cea de a treia ediție a Moldovan Brands Runway a ilustrat o evoluție vizibilă în spectrul modei, favorizată de
impactul artei digitale, cu eforturi admirabile ale brandurilor de a se ridica standardelor contemporane.
Text: Daniela Croitor