În această toamnă, Mediacor a găzduit – Moldovan Brands Runway AW 2023. Un eveniment grandios, care a ridicat standardele industriei modei, astfel atrăgând interesul comunității internaționale de jurnaliști, dar și lideri internaționali din lumea fashion tech. Pe parcursul celor două zile, cei prezenți au admirat un show de modă de excepție, cu defilări de modă spectaculoase, unde peste 10 designeri și-au prezentat noile colecții. În paralel, entuziaștii modei au participat la Fashion Talk-uri cu speakeri celebri din afară, care au abordat subiectul modei imersive și a digitalizării în industria fashion. Moldovan Brands Runway este organizat de liderii industriei: APIUS și ZIPHOUSE - Fashion Innovation Hub, cu suportul partenerilor strategici USAID, Suedia și Marea Britanie prin Proiectul Tehnologiile Viitorului, Agenția de Investiții, Organizația pentru Dezvoltarea a Antreprenoriatului...
Art Director: Natalia Mitereva
Alexey Sorokin
Alexey Sorokin - un tânăr designer în devenire originar din Moldova. Alexey a prezentat colecția sa de debut la concursul de designeri tineri Z Generation 2023, unde a obținut locul-I, la categoria ready to wear. În colecția sa, este prezentă tema echilibrului. Echilibrul între eleganța strictă și rebeliune, precum și infanțilitatea, sexualitatea și dorința de a se exprima ca individ. Caracteristica principală a colecției este reprezentată de outfit-urile pereche - masculin și feminin.
Marca propriu zisă produce colecții capsulă în ediție limitată. În 2017, au fost primele vânzări în AUGUST Lifestyle Multibrand Store. În 2018 – au lansat propriul boutique de haine în Hotelul Casa Dacă. Din 2022 până în prezent își etalează colecțiile la magazinul Moda. Este un brand care pune accent pe valorile culturale și spirituale, de a lega trecutul cu prezentul. Un aer nou pentru tradițiile vechi sub o formă contemporană.
Este un brand care a fost fondat acum doi ani de către o echipă formată din două persoane - Denis Caunov și Daria Golneva. Ei explorează patrimoniul național, lucrând cu atenție la simbolurile și codurile etnice și culturale, reinterpretându-le din perspectiva minimalismului nou.
Anna Slobodeniuc, absolventă a Facultății de Artă și Design „Ion Creangă” din Republica Moldova, a lansat o colecție de cultură țigănească, bazată pe o viziune diferită. Un experiment suculent, o combinație de modă și etnie, îmbibat de spiritul adevăratei libertăți. Cultura romilor este foarte diversă și bogată. Ea are o influență notabilă asupra culturii și integrării.
O marcă relativ tânără, în dezvoltare rapidă, ce oferă o gamă largă de articole vestimentare pentru femei, de la costume de baie, până la îmbrăcăminte de exterior. Sub brandul Barbara Collection sunt articole de bază elegante, cu croi actual. Primul magazin, foarte mic, a apărut acum trei ani. Secretul popularității brandului stă în înțelegerea femeii, deoarece aceasta este o îmbrăcăminte creată de o femeie, ale cărei dorință de perfecțiune motivează designerii, proiectanții și croitorii să realizeze produse perfecte.
Brandul L.Storojuc a fost fondat în 2014 de către designerul Ludmila Matei, născută Storojuc, care în timp, a implicat și părinții săi, devenind o afacere de familie. Compania se specializează în producția de îmbrăcăminte pentru femei. Sunt lansate două colecții sezoniere principale pe an și trei colecții tematice secundare. Modelele au fost create pe baza măsurilor a sute de cliente pentru care au fost produse haine la comandă, puțin timp înainte de lansarea liniei proprii.
O feminitate puternică, care constă în dorința de a crea o abordare creativă vastă în modă, pentru a implica toate dimensiunile stilului de viață: aceasta este deviza semnată de RUZANĒ, brandul fondat de Ruzanna Vardanyan, în 2016 ca o declarație a feminității și stilului maxime. „Avem tendința de a fi puternice și fără frică, dar nu este vorba de forța fizică, puterea noastră este feminitatea noastră.”, a explicat designerul. Cea mai recentă colecție abordează modul în care societatea folosește această putere în fața celor mai mari provocări umane. Eticheta creează piese atemporale realizate din stofe rafinate.
Colecția Antisocial a fost inspirată de o femeie inteligentă, puternică, încrezatoare în forțele proprii. Este o colecție extrem de confortabilă, care poate fi purtată zi de zi, chiar la birou. Sunt piese clasice deconstruite, de un clasic nonconformist, ce exprimă ceva despre cel care le poartă. Are atitudine, este încrezător în puterile proprii și își spune povestea, indiferent de circumstanțe. Ținutele au acea doză de ciudățenie – dar tocmai acesta e mesajul! Prin jocul de disproporții, prin spiritul rebel pe care îl trădeaza… exprimă autenticul din noi, acea doza de controversă.
Ionel a devenit un producător legendar de îmbrăcăminte clasică de înaltă calitate în țara noastră. Un brand bazat pe principiile tehnologiei superioare și a calității. Ultimele decenii au fost dedicate înaintării constante a fabricii către inovație și noi culmi în industria modei. Astăzi, Ionel continuă să-și încânte clienții cu produse stilate și de înaltă calitate, care pun în valoare individualitatea și eleganța fiecărui deținător.
VISTLINE A FOST FONDAT ÎN ANUL 2002, ÎN CHIȘINĂU, CA O AFACERE DE FAMILIE. ACEASTA ESTE O ECHIPĂ DE EXPERȚI ÎN CROIREA PALTOANELOR ȘI COSTUMELOR PENTRU DOAMNE. DEZVOLTÂND ANUAL A CÂTE DOUĂ COLECȚII. VISTLINE ACORDĂ O ATENȚIE MAXIMĂ SELECȚIEI STOFELOR ȘI A TUTUROR DETALIILOR, FOLOSIND DOAR MATERIALE DE CEA MAI ÎNALTĂ CALITATE, CERTIFICATE PENTRU CALITATE ȘI MEDIU.
SIDLETSKIY REINTERPRETEAZĂ MOTIVELE POPULARE ȘI ASPECTUL VIZUAL AL LUCRURILOR PRINTR-O PRISMĂ PROPRIE. NOUA COLECȚIE PREZINTĂ ELEMENTE INTERESANTE REALIZATE FOLOSIND O TEHNICĂ ANTICĂ CARE A FOST PĂSTRATĂ ÎN UCRAINA TIMP DE MULTE SECOLE, IAR DECORAȚIUNILE SALE SUNT FĂCUTE ÎN SENSUL LITERAL DIN MĂRGELE DE STICLĂ SUFLATE. DESIGNERUL BRANDULUI A FOST INSPIRAT DE „LUSKAVKY”, BIJUTERIILE TRADIȚIONALE UCRAINENE, PE CARE LE-A REINTERPRETAT ȘI FOLOSIT ÎNTR-UN MOD NOU.
CREAȚIILE ȘOTROPA SUNT UN UPDATE RADICAL AL FEMEI MODERNE! SUNT O GARANȚIE A LIBERTĂȚII ȘI UN COMPROMIS AL FEMINITĂȚII. ÎN VARA ANULUI 2017, DESIGNERA OTILIA ȘOTROPA ȘI-A PROPUS SĂ SUBLINIEZE ÎN CEL MAI INDEPENDENT ȘI CREATIV MOD IMAGINEA FEMEII. ÎMBINÂND PERSONALITATEA ȘI INDIVIDUALITATEA FIECĂREI ȚINUTE ÎN PARTE, ASTFEL ÎNCÂT SĂ IASĂ ÎN EVIDENȚĂ EA, CEA CARE ARE MEREU UN AS ÎN MÂNECĂ, UN CUVÂNT DE ZIS ȘI O DECIZIE DE ASUMAT. ACEA EA CARE ȘTIE SĂ COMPLETEZE CU MULTĂ ATITUDINE IMAGINEA UNEI FEMEI ELEGANTE, STILATE ȘI ÎNDRĂZNEȚE.
BRANDUL LILIA CEAICOVSCHI A FOST LANSAT OFICIAL ÎN ANUL 2017 ȘI POARTĂ NUMELE FONDATOAREI ȘI DIRECTORUL CREATIV AL BRANDULUI. PIESA VESTIMENTARĂ CARE REPREZINTĂ BRANDUL ÎN TOTALITATE ȘI CARE E NELIPSITĂ DIN FIECARE COLECȚIE - TRENCHCOAT-UL. VALORILE URMATE SUNT PRECIZIA CROIULUI, SIMPLITATEA FORMEI ȘI CONCEPTUL DE CONTINUITATE. HAINA PERFECTĂ ESTE CEA CARE POATE ÎMBRĂCA MAI MULTE GENERAȚII.
Georgette oferă clientelor sale piese vestimentare inspirate și accesibile, potrivite oricărei femei, indiferent de vârstă, ocupație sau interese. Georgette este brandul autohton care le încurajează pe femei să nu renunțe la feminitate și eleganță, indiferent de sezon.
JULIA ALLERT este un brand de îmbrăcăminte creat în Moldova, care se remarcă prin forme geometrice bine conturate, paletă laconică de culori și detalii expresive. Piesele vestimentare crează o imagine ce redă încrederea calmă, echilibrul interior și independență. Julia Allert este pioner în comerțul electronic și își vinde ținutele în peste 50 de țări, iar în cadrul expoziției imersive MBR, debutează cu prima colecție de modă digitală din Moldova.