Text: Rodica Ciorănică
Foto: Diana Rudenco
Cândva, în urmă cu nişte ani, conduceam un Outlander care mi se părea cea mai fantastică maşină posibilă. Într-o zi, mergând pe o porţiune de drum fără gropi de pe Ștefan cel Mare, eram atât de încântată de ea, încât l-am sunat pe proprietarul salonului de unde am luat-o să îi spun ce fericită sunt cu maşina asta. Dânsul, care conducea un Mercedes, a râs. A zis că senzaţia e până la maşina următoare...
A avut dreptate. Ce am înţeles în timp e că cea mai bună mașină e cea pe care o ai, dar nimeni nu ne interzice să visăm, să vrem şi să muncim ca să ne permitem. Eu cred că vara asta a fost vara maşinilor puternice. Cu cât mai masculine, cu atât mai potrivite pentru mine. Eu le ador, aşa că tentaţia de a încerca noile SUV-uri de la Jaguar şi Land Rover a fost destul de mare. Plus, că atunci când întâlneşti una din ele pe străzile Chişinăului, chiar te impresionează. Prin putere şi distincţie, prin precizia liniilor, dar şi rafinamentul cu care se întâlnesc acestea începând de la capotă până la fotoliile care pur şi simplu te îmbrăţișează...
Felina albastră, Jaguar E-PACE
Noul E-PACE este primul SUV compact Jaguar. Am vrut să îl simt în afara asfaltului, să îl fac să vibreze pe un câmp sau drum de ţară, acolo unde firescul acceptă tehnologia ca pe o completare, împlinire. Când am ajuns pe un şes din zona Căpriana, am oferit un spectacol unic spectatorilor. Maşina a lunecat ca o felină pe imaşul virgin parcând delicat între dealurile ce porneau la câteva sute de metri de noi. A fost o imagine aproape cinefilică ce a bucurat fiecare privire.
Or, Jaguar chiar este o combinație unică între eleganţă, agilitate şi sportivitate. Capota motorului este practic sculptată, ca o operă de artă, pasajele din spate sunt atletice, ceea ce face din acest SUV cu profilul unui coupe, o maşină dinamică şi agilă.
La volan, maşina face să te simţi foarte sigură, iar plăcerea de a conduce este fantastică. Vehiculul e foarte stabil, oferind un echilibru perfect între agilitate şi confort la rulare, iar habitaclul sau salonul, cum îi spunem noi, moldovenii (un salon în care nu invităm totuşi lumea la ceai), este de o calitate ireproşabilă. Și designul e… mmmm! Fără cuvinte!
Încă un plus greu de ignorant este că poziția de conducere este ajustată la nevoile tale, cu toate comenzile și butoanele ușor de acţionat, pentru a maximiza plăcerea de a conduce. E impresionant sistemul multimedia Touch Pro cu ecran de tip tabletă, cu diagonala de 10’, iar scaunele din faţă sunt reglabile pe 14 direcţii şi au funcţie de memorie. Pentru o călătorie mai sigură, mai relaxantă şi mai placută, E-PACE SE include şi pachetul Drive.
Mie mi s-a potrivit totul în afară de culoarea albastră. Aş prefera ceva între un Borasco Grey. Santorini Black sau Indus Silver. Gusturile nu se discută, aşa că nu pot decât să vă doresc alegere inspirată!
Legenda E-Pace
Motorizare: Diesel 2.0 180HP
Exterior: Caesium Blue
Interior: piele Ebony Siena Tan
Preț de listă: 46 645 Euro
MOMENTUL TĂU DE GLORIE, Cu Land Rover Range Rover Evoque First Edition
Am senzaţia că bărbaţilor mai orgolioși nu le prea place că şi femeilor li s-a dat pe gust această bijuterie englezească. Această specie, bărbaţii, îşi doresc zone exclusiv ale lor. Şi uite că noi, femeile, ne băgăm şi aici. Le invadăm teritoriile. E aproape ca şi cum am pretinde să urcăm şi noi pe Atos, dar poate că mă înşel. Ceea ce e sigur, e că alegerea mea pică pe maşina asta. I’m sorry, Getlemen!
Land Rover-ul nu te lasă să fii anonim, adică să nu fii vizibil în trafic. Pentru meseria mea, această e o condiţie sinequanon. Asociez Land Rover-ul cu statutul şi puterea, puterea de decizie, cu caracterul şi personalitatea şi, nu în ultimul rând, cu siguranţă pentru securitatea ta şi a celor de alături. Cei care au creat conceptul noii maşini, i-au găsit şi sloganul potrivit: E momentul sa te faci remarcat! Dar într-un fel în care nu eclipsezi, nu faci pe nimeni să orbească.
Land Rover vorbeşte despre clasă şi educaţie, un stil de viaţă care împleteşte luxul cu tehnologia fără a fi ostentativ. Fără a vrea să epateze cu orice preţ. Ceea ce vedem, e continuarea filozofiei de design Land Rover. Cu silueta sa dinamică, Range Rover Evoque nu îşi dezamăgeşte predecesorul apreciat în lumea întreagă. Volumele atent proporţionate conferă un profil elegant şi sportiv, sporindu-i personalitatea.
Atenţia designerilor la detalii, nu se pune în discuţie. Avem de-a face cu suprafeţe aerisite şi materialele premium perfect asamblate, totul este sofisticat şi atrăgator. Plus, şi manevrabilitatea pe drumuri asfaltate şi în off-road, alături de tracţiunea integrală, asigură acestui SUV compact un comportament rutier sigur şi previzibil, indiferent de condiţiile de deplasare.
Maşina e perfectă, putem evada cu ea oriunde, cu excepţia unui singur loc: nu putem evada de noi. Ea te ajută să revii prin ploi, sau vant, sau ninsori, la ploile tale și le trăiesti până se termină... Dacă o prietenă îndrăgostită de Evoque ar întreba ce cred despre maşina asta, i-aş spune că... cred bine! Un test-drive ar convinge-o cu siguranţă.
Altfel, Land Rover şi Jaguar sunt ca două poveşti de dragoste care au intrat în viața mea atunci când e prea târziu ca să rămână... Dar nu exclud că mâine e o zi care va veni cu noi oportunităţi.
Legenda New Evoque
Motorizare: Diesel 2.0 180HP
Exterior: Seoul Pearl Silver
Interior: piele Cld/Ebony
Preț de listă: 58 620 Euro
Vouă ce vi se potrivește mai mult? Land Rover sau Jaguar?