Text: Rodica Ciorănică
CE POATE UN CARRERA S
ŞI NU POATE UN BĂRBAT ÎN RELAŢIA CU O FEMEIE?
Ştiţi deja că eu nu scriu despre motoare, frâne, acceleratoare. Nu deschid niciodată capota unei maşini ca să văd cum arată motorul şi nu citesc prezentările despre caii-putere. Exact la fel e cu bărbaţii. Nu mă uit la mușchii lor, nu mă impresionează nici aroganţa pe care le-o oferă conturile din bancă sau statutul. De un bărbat, la fel ca şi în cazul unei maşini, mă îndrăgostesc prin prisma grijei pentru securitatea mea şi a emoţiilor pe care mi le oferă. Şi într-o maşină, şi la braţul unui bărbat, eu trebuie să mă simt frumoasă, deşteaptă şi iubită. Deci, ne-am lămurit cu asta. Despre parametrii noului 911 Carrera nu vă spun nimic, dar despre ce am simţit eu în această bijuterie, da! Aici stăm de vorbă!
Vizita jurnaliştilor de lifestyle la Atena pentru prezentarea lui new Porsche 911 încape în trei jumătaţi de zi. Totul se derulează pe repede, aşa ca să nu-ţi poţi reveni prea uşor după ce faci cunoştinţă cu minunea de bolid.
E miercuri, uşor trecut de prânz, am câteva ore până la prezentare. Ne cazăm în unul dintre cele mai luxoase hoteluri, iar pe cearșafurile imaculate mă așteaptă două Porsche-uri. Ultimul răcnet al modei și designului de mașini. Nu, nu am urcat la volan. Le-am admirat doar. M-am gândit dacă e ok să le păstrez pentru amintirile mele despre viața colorată de jurnalist sau dacă ar fi mai bine să le dăruiesc la întoarcere nepoțeilor mei.
În câteva ore ne vedem pe rooftopul de la Hyatt. Modelul 911 Carrera de un gri metalic îşi etalează frumuseţea pe fundalul Acropolelor şi al unui cer albastru şi liniştit. O maşină iconică în a opta generație a maşinilor sport. Este proaspătă, vibrantă, mai puternică şi mai digitală decât ne putem imagina, cu 450 cai-putere şi o viteză maximă de 308 kilometri pe oră. Sunt nişte cifre pe care le dau pentru bărbaţii care citesc notiţele mele. Nu vă spun despre turbocompresoare, bare de protecție, pachet de performanţă, e clar, maşina e absolut convingătoare prin fiecare linie de design şi tehnologie inclusă.
Mâine urmează să testăm 911 Cabrio şi Coupe pe drumurile din împrejurimile Atenei. Mi-am bifat noul 911 argintiu şi cabrio roşu. Abia aştept, chiar dacă recunosc, am emoţii! Cum altfel, o să conduc pe trasee necunoscute o maşină care valorează cât o casă? De la 108 mii euro! Promit să am grijă de ea.
Dimineaţa începe cu un lanţ de maşini roşii şi argintii aliniate frumos în faţa hotelului. Partenerul meu în această „degustaţie” de Porsche este Svilen, un jurnalist din Sofia. Ne-am cunoscut aseară la prezentare, aşa că putem continua discuţiile despre media şi publicitatea din Moldova și Bulgaria.
Deci, atenţie, începe aventura cu un Porsche gri. Svilen iubește să accelereze, dar mașina noastră pentru asta e făcută, să o faci să turbe, dar totuşi ne ia aproape o oră să ieşim din ambuteiajele Atenei.
Nu am cuvinte! Maşina asta anulează tot. Eclipsează tot. Şi pe noi daca vreţi. Sau, cum mai cântăm când nu plângem, „Te ucide ea!”. I-am încercat caii, am forţat-o, dar am văzut şi cât de ascultătoare e prin serpentine. Pur şi simplu uimitoare!
Sunt parcă într-un film. Colegul meu seamană cu Roberto Benigni în tinerețe, doar că zâmbeşte mai puţin. „La vita e bella”, cum ar zice Benigni. Muncim pentru viaţa asta asta frumoasă. Chiar merit o Carrera, meditez eu cu modestie…
Acest coupe îmi aminteşte de umbrele lui Grey. E atât de reţinută culoarea asta, dar nimeni nu ştie ce zace în ea! Linii fine roșii, manufactura cu piele roşcată, cele două ecrane de bord, roof-ul care te protejează de ploaie sau vânt, sau din contra, îţi lasă pletele să zburde şi, dacă suntem îndrăgostite, ne place la nebunie.
Şi totuşi, versiunea cabrio, asta pe roşu, e febleţea mea. Chiar dacă nu ştiu ce somitate internațională afirma că un Cabrio roşu este un pic vulgar, chiar nu mă interesează.
E cea mai frumoasă maşină pe care am condus-o vreodată! Dacă îmi dăruieşte cineva mașina asta, eu o să o accept. Va fi o dragoste plină de pasiune care o să ţină până la adânci bătrâneţi! Între mine şi 911 Carrera.
Mă despart cu greu de ea, dar trebuie să ajung la aeroport. Sunt mândră că sunt unul din primii jurnalişti din lume care au trăit această poveste a lui Porsche 911 Carrera S. E super tare! În drum spre casă încă îmi stă în urechi zgomotul motorului în regim Sport Plus, volanul ascultător, vântul care îmi răsfira părul, aerul de Grecia şi soarele blând. Mă gândeam, când am ajuns la Chişinău, că drumurile noastre nu cred lacrimilor unui Porsche. Dar cei care se bucură de această minune pe patru roţi, nu se plâng. Pentru că noul 911 e o maşină pe care o iubeşti şi nu vrei să o laşi acasă, indiferent dacă ninge, plouă sau bate vântul…
Ah, uitasem de întrebarea din titlu. Ce poate un Carrera S şi nu poate un bărbat în relaţia cu o femeie? Nu o supără niciodată! O adoră! O face să se simtă cea mai importantă şi iubită femeie din lume. Sper să trăiţi şi voi aceste senzaţii. În fiecare zi.