Cine are nevoie de tine? Hai să începem mai întâi cu elementul în care te simți guru. Apoi, cine ar avea nevoie de elementele tale și capacitățile tale de guru? Corect, stabilim grupul-țintă. Apoi, Doamne, în ziua de azi, cu un telefon mobil și o conexiune la internet poți deveni milionar (nu doar în urmăritori și vizualizări), și asta dacă gândești în afara cutiei. Nu îți fie teamă să experimentezi. Știi tu, rețele de socializare, tot felul de conținuturi, creează-ți propria metodă de a obține și mai multă audiență. Doar îndrăznește să aplici ideile cele mai paranoic de frumoase. Și nu tăcea.
Comunică-le.
Nu uita să fii om În tot acest câmp energetic numit personal branding, condimentează cu valori umane, cu altruism, cu povești care vând nu doar produse, servicii, dar și EMOŢII. Lasă publicul să se simtă participant la istoria brandului tău. Nu fă din asta un monolog ambalat în narcisism sau emoții lingușitoare. Lasă în dulapul trecutului afirmația: suntem numărul 1, cei mai buni de pe piață, lider de vânzări. Da, ești brav, nu negăm, doar că epoca narcisismului s-a parfumat cu naftalină. Modelează emoțiile în produsul și serviciile tale.
Maximum de informații în puține cuvinte Tehnologiile ne-au ușurat atât de mult viața, încât ne-am lenevit la citit (nu mă refer la cărți – dacă e așa, e de rău). Suntem generația care face totul aici și acum, nu avem timp să citim descrieri kilometrice, informații lungi, texte bune, dar la fel, întinse. E mare talent să spui în câteva cuvinte tot ce publicul ar fi bine să știe despre tine sau serviciile tale. Îți recomandăm să îți angajezi un copywriter de la Dumnezeu.
Un feedback nu mușcă Când lumea interacționează cu tine sau vine cu păreri, replici, comentarii sau opinii despre produsul tău sau persoana ta, implică-te în discuții. Mulțumește, fii empatic. Ne dăm seama că e cam dificil să faci față tuturor interacțiunilor, însă simțul diplomatic și strategiile de comunicare nu dau niciodată greș. În două cuvinte: fii OM. Simplu.
P.S. Cel mai mult în jobul meu îmi place când teoria se transformă ușor în practică. Abia aștept să descopăr noi oameni la a căror poveste de succes voi putea contribui și eu. Ce spui, ne cunoaștem mai bine?!
Stați liniștiți, nu vorbim de înaltă trădare sau de afirmația „pasărea pe limba ei piere”. Nu, aici schema e alta – cum comunici cu lumea ca să te cunoască? Simplu. Apoi, vine feedback-ul, beneficiile pentru ambele părți. Și cum spunea marele Eminescu: „La steaua care-a răsărit/ E-o cale-atât de lungă”, noi scurtăm distanța și îți arătăm cum poți, prin comunicare, să îți construiești un personal branding. Şi să-l menții. Și să-l dezvolți. Și da, să faci bani, de ce nu?!