Text: Corina-Maria Dreaglă
Foto: Jurnal TV
Televiziunea este mai mult decât ceea vedem pe micile ecrane. În spatele lor se ascunde multă muncă, dăruire și o echipă mare de profesioniști.
Unul dintre posturile de televiziune de succes din țara noastră, cu o vechime de peste un deceniu, este Jurnal TV. Cât de ușor este să-ți păstrezi locul în topul mass mediei naționale, în ciuda unor încercări deloc simple, a povestit Adrian Buraga, Director General Jurnal TV.
11 ani de succes pe piața din Republica Moldova. Cum ați crescut în această perioadă?
Întâi de toate, Jurnal TV este un post de televiziune Lider și Liber. Este un motto fundamental, un principiu pe baza căruia ne-am fondat, prin care am progresat și care definește sistemul nostru de lucru din ambele puncte de vedere, moral și profesional. Cu o fundație rezistentă, bazată pe loialitate și îmbunătățire constantă, meseria în televiziune este plină de dăruire. Exclud orice clișeu când spun că temelia s-a creat din pasiune și entuziasm. În domeniul nostru, nu există loc de pauze, decât publicitare. Avem o echipă de profesioniști, iar fiecare își iubește și își respectă meseria și obligațiunile. Sunt o forță uriașă cărora le suntem recunoscători. Avem colegi care lucrează cu noi de 11 ani, de la fondare. Jurnal TV a devenit în mod clar pentru ei a doua familie, iar personal este o plăcere enormă să știu că putem avea ceva atât de prețios împreună. Au fost 11 ani trăiți în întregime, aproape 4.000 de zile, zeci de mii de idei puse în practică, sute de mii de motive să continuăm și milioane de oameni care ne-au rămas alături. Într-o perioadă atât de lungă, bineînțeles că ne-am confruntat cu bune și rele. Dar într-o echipă adevărată, fie câștigi, fie înveți. După 11 ani, putem spune că am ajuns acolo unde ne-am dorit: în topul preferințelor telespectatorilor.
Ce nu știe publicul despre Jurnal TV?
Telespectatorul obișnuit nu știe și nici nu ar trebui să simtă detaliile din culise, decât poate doar din curiozitate. Ne place să lăsăm loc de întrebări discrete, dar răspunsul este întotdeauna unul singur. În spatele fiecărei emisiuni, talk-show sau jurnal de știri stă o echipă enormă, care lucrează cu dăruire în fiecare zi. Pentru două ore de conținut de calitate avem zile de lucru, ședințe și oameni talentați, iar asta ne ține mereu pe piață, în viteza a cincea.
Prin ce se deosebește Jurnal TV de alte posturi de televiziune din țara noastră?
Avem fețe cunoscute, prezentatori cu un public loial și o bază de telespectatori care știu ce așteaptă atunci când pornesc televizorul sau ne urmăresc online. Jurnal TV oferă o grilă diversă de emisiuni autohtone care a acaparat un public larg. Spre deosebire de alte posturi, am inițiat campanii sociale unice: Jurnal TVerde; Poftă mare, Chișinău!; Moș Crăciun există, Moș Crăciun ești tu; Păstrați iubirea, păstrați! ș.a. Toate acestea au adunat milioane de vizionări și au schimbat cu adevărat vieți și destine. Am lansat și inaugurat mici monumente arhitecturale în Chișinău, decoruri inovative pentru spațiul urban: inima Jurnal TV din scuarul Catedralei, cubul metalic Jurnal TV din parcul Valea Morilor sau cubul verde de pe aleea Grigore Vieru. Sunt simboluri fără de preț și un tribut așezat în locuri cheie, pentru publicul nostru. Pe lângă asta, am organizat concerte la Palatul Național, evenimente de mare anvergură, fără precedent în țara noastră. Am lansat seriale autohtone și filme produse sută la sută în Moldova. A crește din content împrumutat este ușor, dar a crea ceva de la zero este o misiune mai grea, dar mult mai persistentă.
Top cele mai apreciate emisiuni marca Jurnal TV?
„Ora de ras”, „Dora Show” și „Asfalt de Moldova” – sunt emisiuni cu ani în spate și istorie. Nu spunem noi asta, ci publicul nostru, prin mesaje, comentarii și o interacțiune constantă cu noi, atât la TV, cât și online. Preferințele lor sunt confirmate de cifre exacte, pe care le analizăm și după care lucrăm pentru a crește. Din programele de actualitate, în topul preferințelor se numără desigur „Jurnalul orei 19:00”, „Ora Expertizei” și „Secretele Puterii”.
Astăzi, ce așteaptă să vadă telespectatorul la televizor?
Proiecte premium, îmbunătățite constant. Telespectatorii apreciază inovația, dar la fel de bine se regăsesc în campanii locale, proiecte de acasă, conținut liber și sincer. Telespectatorul nostru așteaptă în primul rând content autohton. Mă refer aici la produse care rezonează cu omul de rând, în care este ușor să te regăsești, realizate obiectiv, ușor de digerat și, bineînțeles, dozate cu umor. Tot ceea ce cere publicul este, de fapt, șablonul sănătos pentru o piață mediatică în creștere. Jurnal TV cultivă interesul pentru produse realizate în țară. Dacă urmăriți acest trend, veți observa că fiecare națiune își crește propria roadă mediatică, dincolo de ceea ce oferă giganții internaționali. Este momentul să o facem și noi!
Care este succesul unui talk-show cu audiență maximă?
Ca să oferi conținut bun într-un talk-show, trebuie să intri în pielea poporului. Să pui întrebările incomode pe care ei nu au șansa să le adreseze și să cobori până în cele mai adânci tranșee, unde fierb adevăratele probleme și nevoi. De acolo trebuie să revii cu o agendă corectă atât pentru invitați, dar mai ales pentru telespectatori.
Care a fost unul dintre cele mai memorabile momente de când sunteți liderul acestui Trust Media?
Provocarea de a schimba sediul de două ori. Au fost schimbări majore, iar astfel de variații afectează într-o măsură oamenii dinăuntru. În ultimul sediu în care ne-am stabilit, am relansat postul de televiziune sută la sută cu forțele proprii. Suntem binecuvântați cu o echipă puternică, care a înțeles, a acceptat și a avut răbdare. Alt moment memorabil a fost aniversarea a 10 ani Jurnal TV, care a avut loc pe data de 5 martie 2020. A fost o ocazie specială, pentru care am organizat o mică recepție cu Ambasadorii acreditați la Chișinău, partenerii noștri de mulți ani și prieteni care ne-au susținut de-a lungul timpului.Atunci a avut loc o reîntregire a echipei complete, din toți anii. Am primit mesaje de felicitare de la foști colegi din toate colțurile lumii și am trăit momente extraordinare.
Valoare sau comercial? Care este atuul emisiunilor de la Jurnal TV?
Nu putem nega factorul comercial, dar acesta nu a fost niciodată pe primul loc. Publicul care ne cunoaște de la început poate garanta asta. Am învățat din toate perspectivele cum să ne ținem telespectatorii aproape. Am început cu un conținut multilateral și am progresat orientativ, conform analizelor de pe piață. Avem o țară îndestulată, unde a devenit captivant să descoperim talente, să le promovăm, să adunăm oameni competenți într-o echipă puternică și să transformăm proiecte majore în conținut de valoare. Am pus întotdeauna accent pe valoarea emisiunilor și am ținut neapărat să adunăm o bază solidă de telespectatori.
Ce indicatori confirmă preferința publicului pentru Jurnal TV?
Jurnal TV este în topul preferințelor, atât în audiențele oficiale AGB Nielsen, cât și în sondajele realizate în ultimii ani, cu sprijinul Ambasadelor. Oamenii preferă Jurnal TV ca primă sursă de informare, iar datele confirmă asta. Mai important de atât este că publicul alege să urmărească Jurnal TV în momente cheie, atunci când au loc evenimente de importanță majoră, în momente decisive cum sunt alegerile prezidențiale, proteste uriașe, iar rezultate foarte bune confirmă acest lucru.
Ce pregătește Jurnal TV telespectatorilor pentru anul 2021?
Ca să întăresc tot ceea ce am precizat, repet conceptul de content autohton. Cu asta vrem să ne ținem publicul aproape și să creștem alături de ei. Anul 2021 a început cu o surpriză pentru telespectatorii noștri fideli – premiera filmului musical „La cârciuma de la drum 2: Întoarcerea fiului rătăcitor”, după scenariul lui Anatol Durbală. Această producție sută la sută autohtonă a fost difuzată în noaptea dintre ani și a înregistrat audiențe record, plasând postul Jurnal TV pe locul întâi. În luna februarie vom lansa serialul în limba rusă „Sprinter”, produs de Jurnal TV. În martie vom difuza serialul din România – „Șase”. Tot în martie vom porni difuzarea serialului despre controversatul Pablo Escobar: „Baronul răului”. Vom iniția noi proiecte din toamnă și tot atunci plănuim lansarea unui serial autohton, al cărui concept și producție aparține sută la sută Jurnal TV. 2021 va fi un an bogat, iar grila noastră va continua să crească, împreună cu principiile noastre obiective, sub formula concludentă cu care ne mândrim – Lideri. Liberi.